fredag, februari 29, 2008

Kaffe med promenad

Vackert väder genererade 2(+) timmars promenad idag.
3 timmar till och med, om man räknar in ett fikastopp på Stockholms bäbistätaste (?) café - cafét i Vinterviken.
Jag har aldrig sett så mycket barnvagnar samlade på ett kaffeställe på en och samma gång. Undantaget nåt café på Skansen eller på Kolmården möjligen. Barnstolarna var populärare än de vanliga stolarna. När sällskapet gick med sin bäbis (jo, givetvis hade vi med egen) på toa kom morsorna från alla håll och ryckte i den till synes lediga barnstolen.
"-Ursäkta, är den ledig?"..."-Näääää...", sa jag (i ungefär 20 minuter eftersom kön till toaletten var lätt fantastisk) till alla frågvisa. När sällskapet sedermera kom tillbaka var det dags att kila vidare.
Jag uppehöll alltså ett hett eftertraktat föremål i närmare en halvtimme utan att vi sedan använde det något mer. Jag kan tänka mig att någon svor när vi gick. Moaaahaaahaaa!


För övrigt log barnet stort när jag puttade vagnen, medan han var otröstlig när morsan puttade. Fullständigt ologiskt.

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag säger ju det. Han är trött på mig :(.

Jag får hälsa på oftare helt enkelt.

Ps. jag har en blåsa på tån