torsdag, februari 28, 2008

Computer says no

Min computer har sagt no på senaste tiden, så nu ska den snart få vila i frid.
Om jag ska vara riktigt ärlig har den sagt mer än bara no.
Den har sagt "ett allvarligt fel har inträffat", "har du nyligen installerat nya drivrutiner till en maskinvara?" samt det klassiska "error" i olika versioner. Förutom det, har den valt att stänga av sig helt utan förvarning - "poff" bara - ett antal gånger.

För egen del har det också varit lite "Annika says no" på senaste tiden. Jag har alltid haft svårt att förstå det här med vårdepression, men jag undrar om jag inte har en släng av det i alla fall. Med svårt att förstå, menar jag att det känns helt ologiskt att bli deppig just när det börjar bli ljusare och trevligare ute, men likväl har det känts surare än vanligt på senaste tiden.

Till en helt annan sak; är det någon som kommit fram till varför det är med en clown i Skodas reklam på tv? Jag fattar ingenting. Jag tycker inte ens att det är lite galet/skojigt utan ställer mig bara helt frågande till det greppet. Vad är poängen?

1 kommentar:

Anonym sa...

För att det ska symbolisera löjligt billiga priser kanske .....