lördag, mars 01, 2008

Olycksfågel

Jag insåg just att jag glömt avslöja att jag här om dagen höll på att bli, om inte en sprängd så en väldigt platt, anka.
En helt laglig vänstersväng vid en ljuskontrollerad korsning höll på att gå riktigt illa. En mötande bil som kom i något som såg ut att vara 70 km/h, såg inte att det var rött för honom och bromsade därför inte alls förns i absolut sista sekunden. Samtidigt kastade han undan bilen vilket nästan gav honom sladd.
Med hjärtat i halsgropen hann jag se en skymt av någon med mobiltelefon tryckt mot örat.

Jag så aldrig mitt liv svischa förbi. Eller så gjorde jag det, men eftersom det varit så fantastiskt händelserikt så gick det kanske så fort att jag inte hann reagera.

1 kommentar:

Jedin sa...

Fast då är du ju en turfågel..otur hade du haft om du blivit en platt anka.