fredag, oktober 05, 2007

Och igen

Fan.
Jag är sjuk, förkyld, igen.
Och jag tror jag vet vad det beror på.

När jag inte sover ordentligt tar mitt immunförsvar duktigt med stryk.
Det jag har ådragit mig denna gång tror jag inte jag fick igår, eller ens i förrgår.
Nä. Jag tror bacillen smög sig på mig i ett obevakat ögonblick i tisdags.

Varför?
Jo.

I måndags började jag jobba 06:30.
Resultat = Kunde inte somna på söndagskvällen.
I tisdags började jag 07:00.
Resultat = Även fast jag gick och la mig "tidigt" (runt 22), så räcker inte sömnen för de två dygnen till.
På tisdagskvällen (och dagen) var jag därför så trött att jag knappt visste vad jag hette.
Och det var nog då den tog sig in. Bacillen.

Nu ska jag försöka pressa apelsiner och citroner och äta vitlök i ett försök att göra livet surt för den (bacillen).

Fast på längre sikt behöver jag verkligen stärka mitt immunförsvar ordentligt är jag rädd, jag vet bara inte hur man ska göra.
För det där med sömnen, den är nog liksom bara som det är...

2 kommentarer:

Jedin sa...

Jag kan ringa dig när jag är sjuk så kan du komma hit och få mitt virus, så du blir sjuk..och inte får det igen...

eller...

I stort sett menlös sa...

Det var vad jag skulle vilja kalla en alldeles strålande idé!!

:)