tisdag, oktober 02, 2007

Regelvidrig

Jag är ingen ordentlig person.
Antagligen är det därför jag kan bli kräk-irriterad på personer som är ordentliga.
Som kommer i tid, som alltid har med sig penna och papper, som för anteckningar, som har på sig ordentliga kläder, som inte sitter halvupphasad på stolen och som tycker att regler är till för att skapa trivsel. (What?)
Jag lever lite efter mottot - vad gör det om hundra år?
Och jag tror att det i sin tur retar gallfeber på de ordentliga.
För jag har en tendens att börja skratta eller alternativt, hårdargumentera.
Inte för att jag nödvändigtvis vinner, utan bara för att jag helt enkelt måste.

1 kommentar:

Jedin sa...

Va? Du är väl ordentig?

eller...nej just det, vi har fortfarande inte lämnat in det där GIS projektet HAHAHA

slarver dära