fredag, oktober 05, 2007

Döv, dum eller dragen?

-Hej, jag undrar om du kan hjälpa mig med....blablablabla...?

-Nej, tyvärr. Jag kan inte det. Återkom efter kl.xxxx på tel 123456.

-Jaha, men nu är det så att blablabla....., och det skulle vara jättebra om du kunde hjälpa mig..

-Men jag kan inte det där så jag kan inte hjälpa dig. Jag måste be dig återkomma efter kl.xxxx på tel 123456.

-Men....jag har svårt att återkomma...Snälla...Kan inte du hjälpa mig?

-Men (HERREGUD!)...jag KAN inte det där över huvud taget. Jag måste be dig återkomma oavsett vad du tycker om det. Om jag säger att jag inte KAN hjälpa dig är det ju för att jag inte KAN det du begär hjälp om. Det måste du faktiskt acceptera. Jag kan ju inte ändra på mitt svar bara för att det inte passar dig!



Det där hände mig härom dagen.
Vad är det för fel på folk?

1 kommentar:

Jedin sa...

Folk är DUMMA!