torsdag, november 09, 2006

Biologen talar

Även om jag inte jobbar med det - ännu.. - så måste jag ju slå ett slag för det här!

Det värsta med såna här program, för mig personligen, brukar vara att det slutar med att jag sitter i soffhörnet och storgråter. Och det även fast det som i det här fallet står; "Det kan vara skrämmande att se men det positiva är att om vi vill kan vi förändra." om programmet.

Jag har oftast lite svårt att tro att människor kommer att förändras på riktigt. För dom flesta tycker ju så mycket - ja, det är klart att vi vill ha en hållbar miljö - men tar sen bilen till affären 3 kvarter bort.
Men det skadar ju inte att visa så klart. Och nånstans är väl det den enda möjligheten som finns - att visa vad vi ställer till med, i hopp om att vi ska ändra våra vanor.

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag slår ett slag för miljötekniken för människor kommer inte att ändra sig (fast t.o.m jag gick till både tåget och affären idag)
Dom kommer att fortsätta slänga tuggummi på gatan fast Alliansen städar varje natt...