söndag, oktober 29, 2006

Vad är det som går och går och...?

Efter jobbet prommenerade jag och min hosta in till city.
Vid Södermalmstorg stod en taxi parkerad vid taxistolpen. Jag sneglade in i bilen genom bakrutan. Såg det inte lite konstigt ut? Men va fan? Har han hjälm på sig?! Det verkar ju förtroendeingivande... Gick förbi bilen och sneglade istället in genom framrutan. Det visade sig vara en stor, rund, klarblå turban. Till detta hade han matchande vit mustasch som såg ut att vara snurrade med vax. Jag antar att han hade den flygande mattan i bakluckan.

Efter detta upplyftande möte traskade jag vidare till Kungsträdgården där jag träffade en annan powerwalkare och som jag där tog en latte med. Sen fortsatte stegen mot söder där det bjöds på både mat och underhållning. Mitt i knep-och-knåp-verkstaden insåg jag att jag varit vaken i 15 timmar och att detta började bli jobbigt (för värden också kanske). Tog därför mod till mig och gled vidare ut i höstmörkret. Fast den här gången fick kommunaltrafiken stå för transporten. Benen hade för länge sen gjort sitt.

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag är imponerad av att du åkte kommunalt.. Jag hade tagit en taxi.

Fast du kanske blev avskräckt av den tidigare upplevelsen