söndag, oktober 29, 2006

Lunchförströelse

Satt i köket här på jobbet och åt av min dyra och rätt menlösa sallad.
Bläddrade förstrött i Metro från i fredags.
Jaha...Bush har återigen uttalat sig negativt om homoäktenskap. Vilka inskränkta pappskallar det finns. Själv skulle jag bli jätteglad om jag blev inbjuden till ett homoäktenskap nån gång. (Ja, alltså - kanske inte för vem som helst då...det skulle kännas lite konstigt)
Sen läser jag att de som tjänar runt 150.000:- om året får ca 400:- mer om året att leva på. Hurra. Undrars vad man ska köpa för fint för dom? Det blir svårt att tävlings-köpa-dyraste-presenten (vilket jag aldrig gör endå) med de som tjänar runt 420.000:- eftersom dom får ca 10.000:- mer om året. Kul för dom.

Sen var den givande lurren slut och det var dags att gå tillbaka in för att tjäna ihop den första miljonen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Inbjuden till ett homoäktenskap? Det låter som att du också vill gifta dig, med homosarna som ska gifta sig. Fast jag fattar vad du menar.

Jedin sa...

150 000+400 i mindre skatter=150 400.

150 400 - 3600 i högre a-kassa, - 10 000 i sjukförsäkring, - 50 000 tandläkaravgifter, - 10 000 i utökad karens och sjukskrivning, - 10 000 för ditt barns svårigheter i den nya skolan, etc etc
kvar: - 150 400.

Sen får man ju inte glömma vad det kommer att kosta att bygga upp allt det som raseras nu

Upprörd? inte då..