söndag, juni 04, 2006

Så här vare då ra...

Vad var det egentligen jag gjorde igår? (Bloggen som slutade med endast titeln Maratondag)
Jo, jag var med min syster i stan. Vi åkte en överfull Djurgårdsfärja från Slussen över till den kungliga parken. Sicksackade förbi en uppsjö av flanörer, och en å annan antastande clown, genom Allmäna gränd och ut på Djurgårdsslätten. Vek av, in i grönskan mot Rosendal. Hittade och tittade på oändliga mängder av blommor, träd och annat som vi försökte komma på vad det var. Ickebiologen var betydligt bättre på det än biologen. Drack en kopp kaffe, åt en bulle och drack en äppelmust. Satt i gräset och såsade under solen och en hoovrande helikopter.
Traskade sen vidare, tillbaka in mot stan. Längs med Strandvägen där vi bland annat såg en man iförd string springa maran. Det såg både obekvämt och för jävla fult ut. "Han har ju inte äns snygg rumpa!" utbrast systern, och jag höll med. Fick för oss att vi skulle se efter vad "Restaurangernas dag" hade att erbjuda. Det visade sig vara en släng av panikångest. Tack för den. Gick i stället och åt på ett helt annat ställe, lite smårätter, och inmundigade var sin alkoholdryck. Sen tog vi tunnelbanan tillbaka mot Slussen, där hon bytte till buss, och jag fortsatte lång dags färd mot natt ute i Hagsätra.

Idag har jag diskat och tvättat, och funderar nu på om jag ska
1) ge mig ut och springa
2) bege mig hem till kamraten
Jag har ännu inte bestämt mig. Kanske jag kan göra både och.

Edit en stund senare:
Det visade sig att det gick utmärkt att göra både 1) och 2) och då samtidigt.

2 kommentarer:

Jedin sa...

En kamrat du kan jogga med.... hmmmm.
Måste va Barbs?

I stort sett menlös sa...

Nu är du allt ute och cyklar.