söndag, juni 04, 2006

Äta bör man annars dör man

Nu var det väl inte riktigt så farligt att livet stod på spel, men ojojoj vad hungrig jag plötsligt kände att jag var.
Begrundade mina få alternativ; gå och handla, leta i skåpet och hitta/äta något förfärligt tråkigt, inhandla mat ute. Snart var det solklart att det tredje alternativet var det mest lockande.

Sushi.
Jag vill ha sushi.
För ett år sen förstod jag inte vad sushibegäret kan driva en slav till.

Som en sann Hstensbo ansåg jag att Svenska Sushiköket skulle få ett celebert besök. Lurade (?) med mig en kumpan som sedemera fick se mig betvinga hela 11 bitar.

På vägen dit, just utanför porten, hamnade jag förresten mitt uppe i ett riktigt praktgräl mellan 4 för mig okända personer. Det verkade gå hett till i form av utstirrning på 10 cm avstånd. Något handgemäng verkade dock inte vara i antågande, så jag slapp gå emellan. För det hade jag ju givetvis gjort annars.

Nu vankas det en kopp te och ett (helt paket) kakor.

Inga kommentarer: