söndag, juni 04, 2006

Talk to me Janet

Både jag och AB gillar skivan Moonsafari med Air skarpt.
Den senare skivan, Talkie Walkie, tycker jag inte alls lika mycket om.
Detta faktum har jag också berättat för AB som därför blivit nyfiken och själv ville avgöra vad han tyckte (så klart).
Härom kvällen när jag kom hem sa han att han lyssnat på Talkie Walkie och att han tyckte den var bra. Kanske inte lika bra som Moonsafari, men jo den var bra.

Igår skulle jag lägga i en helt annan skiva i cd-spelaren. Men det såg lite konstigt ut. Vid närmare granskning upptäckte jag att det låg två skivor i spelaren. Den övre var Air's Talkie Walkie, och den undre var Janet Jackson's The Velvet rope.

Han har förvisso lite rätt. Skivan han lyssnade på är bra, men det var definitivt inte Talkie Walkie.

2 kommentarer:

Catherine sa...

han kanske kan ta jobb som skivrecensent!

I stort sett menlös sa...

Näe, det är en hon. Kan tänkas vara nån kille som sjunger också,ibland, men huvudsakligen en tjej.