lördag, april 15, 2006

Vårmorgon

Fredag:
Fick en invit om promenad, men avböjde.
Satt istället en stund på balkongen när solen behagade titta fram. Katten gjorde mig ögonblickligen sällskap. Det var dagens luftning.
Kvällen ägnades åt att se på film. Tråkigt? Jo, kanske det men vad ska man ta sig till när man börjar snegla mot sängen 17:36?

Lördag:
Började 07:00 idag. Det betyder att klockan ringde 05:30. Som vanligt gick jag till jobbet. Det är något rofyllt med att vara ute så tidigt på morgonen. Solen gnistrar, fåglarna kvitter-jublar och till och med Essingeleden verkar sömndrucken.

Hade (ytterligare) en läskig dröm i natt;

Jag skulle ut på etablisemang och träffa Å och C. "Sätt dig här", sa dom och pekade på ett bord, sen försvann dom. En servitör kom in och placerade 2 foreller framför mig - hela, ofjällade. (jag får mina fiskar kalla) Jag satt där ensam och stirrade på fiskarna, när jag plötsligt hörde ett stigande sorl från rummet intill. Jag gick runt och tittade, och då sitter alla (nu hade en till person från förr anslutit) där och äter och pratar.
I det här läget vet jag inte riktigt vad jag ska säga eller göra. "Jaha, ville du sitta här med oss kanske?"

Nä, varför det?


Tävling: 100 spänn till den som kommer på vem den tredje personen vid bordet med Å och C var.

15 kommentarer:

Catherine sa...

jag gissar på C

Anonym sa...

Inte för 100 spänn. Jag gissar på nån gammal taxiettare! Typ Gisela, Sten eller vad-fan-dom-nu-hette.

I stort sett menlös sa...

Bjömpa är ute på rätt spår vad det beträffar belöningen.
Svaret avslöjas (om ingen gissar rätt) under påskmiddagen.

superkryp sa...

Men nu förstår jag det som att det är nån riktigt svår. För 100 spänn är ju skitmycket. Alltså borde det vara så svårt att jag inte ens vet vem det är. (Inte för att tävlingen kanske är riktad till mig...)

Catherine sa...

Elisabeth Åhning

I stort sett menlös sa...

Jo, Superkryp, jag tror bestämt du vet vem det här är - men man måste gå en bit (allt är relativt) bakåt i tiden.
Jag är däremot en smula osäker på om Åsa vet vem det är. Annat än via hörsägen.
Måste säga att ni haft rätt fina gissningar hittills, men ingen har tillnärmelsevis varit rätt, då det är en rätt otippad person.
Typ Elisabeth Åhning... ;)

Catherine sa...

ja du är ju sparsam med ledtrådar iaf.

Mankan?

Catherine sa...

nä åsa har ju träffat honom förresten

superkryp sa...

Lena Holmefalk?

Ps. Ta bort word verification... ;) Man får (nästan) inget spam ändå. Jag har fått ett, Catten inget. Ds.

Catherine sa...

Anders eller Adam?

I stort sett menlös sa...

SUPERKRYP ÄR EN VINNARE !!
Har just håvat in en hundring.

:)

Catherine sa...

det var verkligen otippat att du skulle drömma om henne! hur såg hon ut? var hon väl bevarad?

Varför ringa gamla vänner när man kan få info om dem via andras drömmar :)

I stort sett menlös sa...

Hon såg givetvis ut som hon gjorde "då". Annat hade väl varit konstigt kanske. Jag kan dessutom upplysa att det inte hade varit helt fel att gissa på din mamma heller (även om det inte var hon jag syftade på) för hon kom nämligen in i bilden också, tillsammans med Jen.

Det vara bara jag som lämnades kvar i rummet bredvid....Vilket trauma!

Jedin sa...

Jag skulle aldrig göra så mot dig :)

Anonym sa...

Taxiett, Taxiett, Taxiett, Taxiett...nu börjar vi om...Taxiett, Taxiett, Taxiett...tänk att få sitta med ett headset på sniskan och besvara alla, jävla telefonsamtal igen..."Back to the USSR"..."Back to 1991"...mouhahahahahaha
Skulle inte tro det, eller hur?

/Taxiforare