söndag, april 16, 2006

De e våren...

...de e våren, som har kommit igen, som en kär gammal vän!

På väg till påskmiddagen på söders höjder fick jag för första gången äran att promenera över den nya Årstabron. Jag har många gånger spejat mot Årsta holmar och undrat vad som göms där bakom träden. Nu fick jag äntligen min nyfikenhet stillad. Ruiner. I alla fall det jag såg.
Isen låg fortfarande, men knappast tjock, vilket någon bemödat sig att meddela för de förbipasserande på bron. Kan ju vara bra att veta om man vill hoppa eller nåt.




Vid brons södermalmsfäste hade båtentusiasterna börjat putsa på sina kära ägodelar och luften var fylld med varmkorvmedbröddoft och snattrande från både änder och människor.






Förresten.
Det känns som om det är tur att man har högskoleutbildning på mitt jobb (även om det inte var i svenska).


Ursäkta den taskiga skärpan...

2 kommentarer:

Catherine sa...

jamen man ser junte vad det står!!!

I stort sett menlös sa...

Förlåt. Jag trodde eventuellt det kunde skönjas.
"Inspektörs sjour lista"