torsdag, mars 09, 2006

Vänner

Ibland när livet känns riktigt trist - man vänder och vrider på det, riktigt särskådar det, och det bara faller platt som en pannkaka - så inser man hur underbart det är med vänner.
Igår fick man tillfälle av att umgås med sin valda familj och vips så kändes livet mycket lättare.

I övrigt:

Igår skulle jag träna på eftermiddagen. Hade gått in och skulle just byta om när jag inser att en vital del av träningsutrustningen fattades. Byxor. Valet stod mellan att träna i underbrax, jeans eller att helt enkelt åka hem och hämta brallerna. Jag åkte hem och hämtade. Det man inte har i huvet får man ha i bilen.

På tunnelbanan in mot stan satt en yngre kvinna med ett sammanpressat uttryck i ansiktet och smörjde in sina fingrar med vaselin. Mycket vaselin. Sen satte hon på sig handskarna. Smask!

Härom dagen, närmare bestämt i måndags kväll, hade min granne uppepå fest igen. Klockan hade passerat midnatt och även om det inte var en hejdundrande fest så var det riktigt jobbigt att tvingas genomleva INXS-basgångar i oändlighet. AB övervägde länge och väl men så for han upp; "näe, nu går jag upp och säger till. de e fan måndag!"
Grannen hade öppnat med ett skamset uttryck och förklarat att de har lite annorlunda arbetstider, att de genast skulle stänga av musiken, och att "vi åker snart på 3 veckors semester..."

6 kommentarer:

Catherine sa...

for good times and bad times knowing you can always count on me... for sure..... that's what friends are foooooooor

den timide sa...

Det är det där spontana med vänner jag saknar här ute, allt umgänge planeras

Jedin sa...

Träningskompis?

Jedin sa...

Förresten.. tillhör jag den ovalda skaran umgänge?
:(

I stort sett menlös sa...

Vald familj = vänner
Du = vän
Så, näe du tillhör familjen.

Jedin sa...

Phu.