fredag, mars 10, 2006

05:30

Två mårnar i rad nu har jag glidit (ja det är det jag gör) ur sängen 05:30. Om det inte är absolut nödvändigt vill jag inte rekomendera någon att gå upp vid den tiden.
Detta resulterade i att ytterligare en nivå av min annars rätt beskedliga normala förvirring uppnådes under slutminuterna av min dagsverke. Konsten att titta men inte se fick rätt avancerade konsekvenser, vilket bland annat ledde till att jag var tvungen att stanna på pläjset ungefär 20 minuter extra.
Efter det åkte jag in till den stora staden för att möta Jedin. Vi försökte shoppa. Det gav ett rätt magert resultat. Och så åt vi. Tapas. Jedin berättade - efter maten vilket jag är tacksam för - att mannen vid bordet brevid hade sneglat på mig när jag åt. Obehagligt. Inte alls den typen av uppmärksamhet jag tränktar.

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag vet inte ens om han sneglade..jag tyckte han periodvis t.o.m hade vinklat stolen mot dig och asglodde. Inte vidare diskret.