onsdag, januari 04, 2006

Inferno

Men fy farao (passande när man just varit i Egypten) för charterflygplan!
På ditresan var jag så trött att jag ville kräkas (näää...spyfobiker - det gjorde jag inte) och på hemvägen ville jag bara skrika högt "FÅR JAG KLIVA AV ???".
Planet var fyllt av skrikande småungar och snörvlande turister. Hysteriskt vidrigt, även för en person som mig, som inte har någon överdriven bacillfobi att prata om. Man riktigt kände hur bakterierna virvlade runt i luften. Det var förresten, helt oväntat, jättevarmt på planet. Det gjorde ju inte saken på något sätt bättre. Snarare tvärt om. Man sitter ju dessutom extremt inträngd. Känslan av sardin var påtaglig.

Våran städare på hotellet hade för övrigt utvecklat en ny typ av bäddning. Varje gång man kom hem undrade man vad han skapat just den morgonen. Alltid med temat pyramider, eller i alla fall trekanter. Riktigt konstnärligt. Han fick 10 euro i dricks av AB och blev förmodligen rätt upprymd, eftersom en månadslön i Egypten ligger på ca 20-30 euro (ja, dom har ju egyptiska £ som valuta i och för sig, men endå).




Väl hemma i Sverige, tog vi Arlanda Express, och lyckades med konststycket att betala 200:- för mycket. Eftersom vi påtalade misstaget för konduktören fick vi i alla fall snart tillbaka pengarna. Vi räddade dock 2 lätt förvirrade stackars japaner (?) att begå samma misstag, vilket resulterade i en häftigt bugande japan på perongen under terminal 5.

AB's mamma kom och hämtade på Cityterminalen och vi for ut till en intet anande fyrfota vän. Hon blev helt till sig i pälsen. Rusade runt i huset och stajlade. Riktigt rart när hon uppspelt for runt på soffans ryggstöd.

Idag är man välkommen tillbaka till vardagen med hjälp av tvättstuga. Fast det är å andra sidan fantastiskt att få tvätta upp restvätten på en gång.

4 kommentarer:

Catherine sa...

Välkommen hem!

Jedin sa...

välkommen hem. Jag åker bort i helgen, so u know

Anonym sa...

Najs.. Fina små knyten på sängen.. Ska ta mej en närmare titt tror jag visst. Fick han med sej handen hem ? ;)

den timide sa...

Vi har oxå drabbats av bäddkonst, fast våran släpa in allt av frukt och blomväg i sängen och skapa mönster av dessa. Sambon vakna av att han sovit på en kiwi som nu var mosad på låret...HAHAHA