fredag, december 23, 2005

Effektivitet

För en gångs skull agerade jag relativt effektivt vid julklappsinköpen. De var förvisso inte många klappar att inhandla (och helt sanninsgenligt är jag inte helt klar) men jag har nog aldrig tidigare varit så fokuserad. För det första valde jag att åka in till stan kl.19:00 vilket innebär att de flesta julklappsköpare vid det laget var på väg i motsatt riktning - hem. Väl där var jag som en förprogramerad robot: e-e-e....bokavdelning...e-e-e...barnböcker...e-e-e...leksaksavdelningen...e-e-e....barbiedocka.....e-e-e.....glasmålargfärg.....exit-exit-exit.
Fullständingt fantastiskt.
Fast jag ska erkänna att paniken kröp upp i nackhåret på Åhlens t-baneplan. Det är liksom lite kvävande lågt i tak där. Detta i kombination med 100 stressade personer och en varm Goose-jacka är inte så lyckat.
Var i alla fall hemma 20:00 och avslutad kvällen med en bra film; Maria full of grace.

Inga kommentarer: