fredag, november 18, 2005

Keep on jogging

Nu är jag tvungen.
AB har ju som en sann dåre börjat springa. Vad jag menar med dåre är att när han gör någonting så verkligen GÖR han det. Maniskt.
Själv är jag en sån som gärna beklagar mig över min dåliga kondis. I nästa andetag måste jag ju påpeka att jag faktiskt har tidsbrist just nu. Jag har börjat inse att det förmodligen mest beror på att jag helt enkelt letar anledningar till att inte börja springa. Minutiöst.
Ändå beklagar jag mig. Ofta och högljutt.
Typ; "jag vill också ha bra kondis", och "bara min hosta går över så ska jag sätta igång", osv.

Men...
Igår fyllde jag år. Och vad fick jag av träningsnarkomanen?
Full joggingmundering.
Skor, vindtät jacka och..........spandexbrallor (??!?!!).
Då så.
Då är det väl bara att köra igång.
Ut i förorten iförd spandexbyxa (med reflex!).....!!
Härligt.
Undrar om min hosta kommer att gå över?

1 kommentar:

Catherine sa...

går inte hostan över kan du ju alltid bli spandexglamrockare