torsdag, januari 08, 2009

Telefonbesvär

Jag har en del problem med min hemtelefon.

Härom dagen ringde Barbsmobilen och frågade var jag var eftersom jag inte svarade hemma.
Jag tittade på (hem)luren. Där stod det; &$##}¨, eller något lika tydligt. Luren var dessutom oroväckande varm. Jag tog ur batterierna och stoppade sedan tillbaka dem igen - voila!
Allt fungerade normalt igen.

Idag hände det igen.
AB ringde - "var är du?". Tittade åter på (hem)luren. Även denna gång var luren näst intill glödhet, men till skillnad från tidigare gick det nu dock att tyda texten; WARNING

Nu vågar jag inte trycka i batterierna igen. Tycker dock att telefonen kunde vara lite mer specificerad och tydlig än att bara skriva varning.
Typ; WARNING - remove batteries or I will selfdestruct in 10 minutes.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja o idag hände det igen !! Barbs

Åsa sa...

Du kan lägga telefonen i sängen och värma fötterna på när du ska sova tycker jag.