onsdag, januari 07, 2009

Menlöst

Igår fick systern och jag för oss att vi skulle ses och göra något.
Egentligen hade vi bestämt att vi skulle göra något redan i måndags med då var jag beyond trött. Det skulle visa sig att jag var lika trött dagen efter (igår) men att ställa in två dagar i rad kunde jag ju inte (jo..fast..näe..).
Det bestämdes att vi skulle gå på Cosmonova eftersom hon aldrig varit där.
Vi träffades i Slussen och åkte ut till Universitetet. Väl där köpte vi våra biljetter och gick sen ner och satte oss i cafét i väntan på att vår film skulle börja 1½ timme senare.

Vi hamnade sen typ sist i kön in till biografen men vi fick i alla fall ok platser.
17:30 skulle det börja.
17:35.
?
"Vi har tyvärr fel på projektorn, vi håller tummarna för att den går igång."
17:40.
"Jag har ett tråkigt meddelande..."

Vi blev hänvisade tillbaka till kassorna för att få pengarna tillbaka eller friplåtar.
Vi tog det senare. Dels för att kön till kassan var sinnessjukt lång, dels för att vi nu faktiskt måste göra det en annan gång.

Vi gick tillbaka till t-banan och åkte var och en hem till sitt.
Totalt menlöst. Så när som på fikan. Sånt är ju trevligt, men jag kanske inte hade valt att åka hela vägen till Naturhistoriska för en kopp kaffe och en kanelbulle direkt.

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag trodde sånt här bara hände mig.