onsdag, oktober 24, 2007

Styling

Nästan varje dag går jag förbi en pizzeria som alldeles nyligen bytt ägare(?) eller i alla fall bytt koncept.
Den heter nu mer Safari.
Men vilket bra namn! Jag associerar självklart Safari med Italien och blir därmed givetvis verkligen sugen på pizza. (Det kanske är samma ägare som har Pingvin på Söder?)

Som om inte namnet skulle vara nog för att få mig att längta häftigt efter la bussola bombay har de dessutom bättrat på inredningen genom att måla den knallorange. Den gamla träpanelen från 80-talet precis vid disken verkar dock vara kvar. Det känns ju genuint.
För att inte tala om eldsflammorna på fönstren.

Jag har bokat bord tills på lördag. Är det någon som vill följa med?

5 kommentarer:

Jedin sa...

Det är inte Pino väl?

I stort sett menlös sa...

Nä inte Pino.

Catherine sa...

den heter Penguin, pizzerian. Då blev det ju genast mer pizzalikt, eller hur!

I stort sett menlös sa...

Catherine: Ja men gud ja!
Den här stoltserar faktiskt med tillägget - European Pizza - och genast blev allt mycket klarare.

Anonym sa...

På vägen upp till hälsingland finns det en Pizzeria med namnet "Kantarell" den får mig att känna som du...