fredag, oktober 26, 2007

Morgon tv

I natt, eller snarare i morse, drömde jag (lite oväntat) om en manlig kollega.
Han medverkade i TV3's "Spårlöst försvunnen" eftersom han sökte sin sedan länge försvunna syster. Och visst; "-Åke...vi har hittat din syster!!" Och så fick man se ett repotage där man skulle få träffa systern.
Jag tittade nyfiket och in i bild kommer Åke ("systern") iförd hornbågade glasögon och en illasittande blåblommig tantklänning.
"Ni är väldigt lika..."...sa Birgitte Söndergaard med illa dold skepsis.

Jag skrattade så jag skrek framför min dröm-tv.
Sen vaknade jag och fortsatte skratta men var samtidigt lite besviken för det var verkligen det roligaste program jag sett på länge och jag hade verkligen velat se fortsättningen.

3 kommentarer:

Åsa sa...

åh vad det är kul med drömmar där man vaknar skrattande!

Jedin sa...

Men visst har du haft en manlig kollega som medverkat i spårlöst förvunnen? På riktigt alltså, eller har jag drömt det?

I stort sett menlös sa...

Jo men visst. Micke var med en gång.