fredag, september 21, 2007

Uppdatering önskas

Jag har haft mitt hemtelefonnummer i ca 15(!!) år.
Hur kan det då fortfarande förekomma att olika sjukhus och vårdinrättningar försöker faxa till mig? Ibland angående mediciner, men det har även förekommit (konfidentiella) transplantationspapper.
Dessa konfidentiella papper fick jag lova, dyrt och heligt, till en lätt desperat läkare över telefon, att förstöra och inte inte inte INTE läsa.
Jag lovade, och läste. Givetvis.
Och det var (givetvis), för mig, helt ointressant och inget som att gick att sälja på blocket eller så, så jag förstörde dokumenten enligt önskemål.

Så.
Det verkar vara dags att uppdatera telefonnummerlistorna runt om på sjukhusen i landet.

4 kommentarer:

Jedin sa...

Men vadå.. har du fax kopplat till numret?

Catherine sa...

jag gissar att bruden var så smart att hon vidarekopplade telefonen till en fax för att få reda på vem sneringaren va! äm aj rajt?

I stort sett menlös sa...

catten: jo ar rajt. åff kårs.

och det var givetvis någon läkare och något om någon sjukdomsbild involverande reumatologi. helt galet.

Åsa sa...

Jag minns själv hur det var på den tiden när jag hade en containerfirma faxandes till min lägenhet, ibland 20 ggr/natt. Det var inte roligt det.