torsdag, september 20, 2007

Arkitektur

Lite halvt motvilligt insåg jag idag, på eftermiddagen, att jag gick en smärre (och relativt mental) arkitektorisk rundtur i de södra (för-)förorterna.

Ett av husen i Tumba centrum är verkligen hiskeligt fult. Jag vet inte vad det är i huset, men det ser hemskare ut en Kriminalvården i Flemingsbergs hus. Den yttersta fasan vore förmodligen att det är ett bostadshus.

I Tullinge finns ett av Stockholmsområdets underligaste bostadshus. Det huset har faktiskt förbryllat mig de senaste decenierna. Jag blir inte klok på det. Tullinge måste för övrigt vara pendeltågsstationernas motsvarighet till tunnelbanestationernas Sätra - ett centrum så totalt rövkn*llat av sin granne.

Slutligen framme i Älvsjö upptäckte jag ett hus som var helt täckt av...staket..ehh..-panel..?? Om ni någon gång passerar Älvsjö station på väg söderut - titta på det lilla huset som ligger inne på spårområdet på motsatta sidan till Älvsjömässan. Vad hände?

1 kommentar:

Jedin sa...

Jag undrar mest vad du gjorde så långt ut i glesbygden?