måndag, juli 02, 2007

Uppradning av sannolikheter

Jag satt på min förstutrapp i Gamla stan. Det var kväll. Runt klockan 23. Säkert 30 grader varmt. På gatan utanför myllrade det av människor. Det var nästan som lite karnevalsstämning i luften. När jag såg utmed gatan kunde jag se Strömmen mörkt glittrande.

Plötsligt hördes en enorm explosion utifrån vattnet.
Och sen en till. Och en till....Eldsklot föll från himlen. Muller av flygplan framträder plötsligen. Någon skriker: "Det är Egyptierna! Jag visste det!"

Folk vimlar runt på gatan som höga av att det händer något. Äntligen något spännande!
En ung pojke säljer vad jag tror är extraupplaga av tidningen, och jag köper därför en.
7:-, och jag får ett par trumpinnar i ovanlig design.

Lätt frustrerad, och med trumpinnarna i hand, rusar jag upp till min mysiga våning för att läsa tidningen på nätet i stället.


Sen vaknade jag. Grymt försenad till ett möte.

Inga kommentarer: