måndag, juni 04, 2007

Ordagrant

Såg en film där ordet Sturmbannführer förekom.
Vet inte varför men plötsligt dök det upp, och jag blev tvungen att fråga;

Jag:"-Vad betyder ajnstyrtsändenåjbauten?"
AB:"-Vadå?"
Jag:"-Ajnstyrtsändenåjbauten?"
AB:"-Hahaa...vad säger du? Det där är ju värsta rappakaljan!"
Jag:"-Jaha...ere...."

Så jag blev tvungen att googla.
Hur jag över huvud taget kom ihåg hur det stavades är för mig en gåta eftersom jag inte kommer ihåg musiken.

Einstürzende Neubauten = instörtande (eller kollapsande) nybyggen.

AB påstod (mmm efterkonstruktion) att jag hade uttalat det konstigt (typ stålter-mos, i stället för stål-termos). Men hur konstigt kan man uttala det liksom?

Jag bor ihop med en fake-tysk. Det är sanningen. Ha!

1 kommentar:

Catherine sa...

genast kommer min favoritlåt "fütter mien ego" upp i skallen.