måndag, maj 07, 2007

Vilset

Jag tror att jag någon gång tidigare varit i Solna centrum, men det måste i så fall ha varit för 20 år sedan, typ.
Just därför, förmodligen (eller?), gick jag givetvis vilse när jag var där idag.

Provade med att ringa till arbetsplatsen (min egen alltså) för att utröna problemet. Personligen tycker jag det var ett smart drag, men det är klart, att läsa kartor är inte direkt medfött för alla.
Efter ca 5 minuters mobilsamtal där jag mer än en gång noga försökt precisera min position och fick frågan; "är du i närheten av Frösundaleden?" (jag var inte ett dugg i närheten av Frösundaleden och borde inte vara det heller), gav jag upp och satte plan 2 i verket; fråga mannen på gatan. Det visade sig att jag hade gått förbi huset där jag borde gått in med ungefär 100 meter.

Farbror Polisen (som var anledningen till att jag över huvud taget var i Solna) var snäll och jag fick lov att gå därifrån igen 20 minuter senare.
Han hojtade "Lycka till!!", efter mig, och jag undrade stilla; med vaddå? Hitta tillbaka? Ja, det kanske behövs.

2 kommentarer:

Jedin sa...

och vad gjorde du hos polisen???

I stort sett menlös sa...

Vittnade mot en dum typ.