torsdag, mars 01, 2007

Att leva farligt

Den är farligt att gå iväg på torsdagar och spela bandy.
Eller, jag kanske borde emfasera lite där det behös;
Den är farligt att iväg på torsdagar och spela bandy.
Bandyn är nämligen rena barnleken jämfört med övergångsställena i Kilaberg.
Herregud!
Jag höll på att bli överkörd på båda två övergångsställen där inom loppet av ca 1 minut!
Och jag hade grön gubbe i båda fallen!
En bil tvärnitade ett par decimeter från mig medan jag viftade yvigt och pekade på min gröna gubbe. Vid det andra tillfället var min räddning att jag helt enkelt backade upp på trottoaren igen, trots min gröna gubbe. Annars hade jag suttit som en plåsterlapp på en framfarande bil.

1 kommentar:

Jedin sa...

Hade du inte förtydligat det där hade jag bara sagt:
Det är farligt att spela bandy - punkt. I alla fall för dig..