tisdag, februari 06, 2007

Tidsuppfattning a la Einstein

Jag har just insett att min tidsuppfattning är helt skruvad.

Jag hade precis ett samtal med en person som ville flytta sin tid.
"Ja men det är inget problem!" sa jag glatt, "Jag flyttar fram den."
"Eehh...bakåt...", sa kunden.
"Bakåt?!...Jaha, ehh... hahaha, ja just det...!", sa jag och fattade ingenting...

Sen började jag fundera....
Jag tänkte mig liksom tiden som ett snöre härifrån-till-evigheten, och när han nu bad mig flytta tiden från 11:50 till 09:45 tyckte jag alltså att jag flyttade det hela framåt, till ett tidigare tillfälle.
Det mest idiotiska är nog endå att jag trots funderingar runt ämnet, där jag insett att jag flyttar tillbaka personens bokning, inte riktigt kan släppa det.

Bakåt till ett tidigare tillfälle..?? Framåt till ett tidigare tillfälle...? Mmmmm, låter bra... Nejnejnej...Det blir ju bakåt så klart...Fast tidigare....

Tur att man aldrig försökt sig på relativitetsteorin....

1 kommentar:

Anonym sa...

När o:an är på fostexen........