tisdag, februari 06, 2007

Någon slog en signal

Telefonen ringde:
"Ja, hej Annika! Jag är xxx's syster, yyy's svägerska!"
"Ehh...hej..?"
"Men...vänta nu...ehh..det här är inte rätt Annika va?"

Så klart det inte var.
Fast eftersom kvinnan som ringde verkade vara begåvad med en god portion humor kunde jag inte låta bli att fråga:

"Jaha, så du vill inte att jag ska sminka dig då?"
"Är du också sminkös?"
"Näe, men endå, tänkte jag..."
"Hahahahahaaa!!!"

Sen avslöjade hon att hon hade tänkt bjuda den rätta Annika på en trevlig tillställning, och jag var då ytterst nära att fråga om det inte gick bra med mig i alla fall mot att jag kunde köra några heta partytrix. Fast det gjorde jag inte. Någon måtta på min humoristiska ådras amoklöpande får det väl endå vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, du skulle helt klart ha bjudit in dig själv!!