måndag, februari 19, 2007

Nightmare after CSN

Idag kom brevet jag aldrig ville få.

CSN påstår att jag tjänade för mycket pengar år 2005.
Fattar inte vad dom menar. Kan man någonsin tjäna för mycket?

Skämt åsido.
Nu måste jag alltså precisera vad jag tjänade under varje månad under 1 års tid. Det är tur man tillhör den ordentliga skaran och faktiskt har kvar sina lönespecar. Man är så att säga vis av erfarenhet, efter ett antal fel på lönen från företagets sida....

Är för övrigt på företaget i skrivande stund och är riktigt, riktigt, uttråkad.

3 kommentarer:

Vanja sa...

Du... CSN. Det är ett kapitel för sig. Jag fick besked om att jag måste börja betala tillbaka dubbelt så mycket fr.o.m årsskiftet. Kanonbra för mig som är nystartad egenföretagare med minimal inkomst... det är som om dom VILL stjälpa en... grrrrr

(kom in till mig ikväll så visar jag dig hur smidigt man piffar till en tavla) :)

Jedin sa...

Men va bra...kom dom på det nu??

Och sedan kan jag inte låta bli att säga, att en ordentlig människa inte ens får sånna brev... mooooaaa

Om det nu stämmer det vill säga

I stort sett menlös sa...

Vanja: Ja, dom är onda! ;)

Jedin: Nä, jag är en riktig slarvmaja som inte kollar mina finanser minutiöst.