måndag, februari 19, 2007

Måndag förmiddag

På väg till ett optikerbesök missade jag tunnelbanan eftersom mannen i spärren sov som en stock. För ett ögonblick trodde jag till och med han var död. "Hallå?!" hojtade jag och han reagerade inte direkt utan med en viss fördröjning. Det var under de sekunderna jag trodde att jag faktiskt försökte ta kontakt med andra sida.

Kom 4 minuter sent till optikertiden men det verkade inte betyda så mycket eftersom jag fick sitta ned och vänta en stund i väntrummet. Kastade en hastig blick på tidningsutbudet men bestämde mig för att jag nog inte var så sugen på varken Julmys med Amelia eller Julharmoni med Tara.
Mötet med optikern gick snabbt och lätt vilket var alldeles fantastiskt bra eftersom han hade en alldeles fantastisk andedräkt.

På väg mot Hornstull klev en yngre man med svarta spestiga skor på bussen. Spetsigheten gjorde skorna v ä l d i g t långa och långheten (är det ett ord?) gjorde att dom pekade uppåt i spetsen. Det såg lite ut som ett par narr-skor. Jag hade velat fota men hade ingen kamera. Hade nog inte vågat fota i alla fall....

Träffade henne och åt lunch i form av den omtalade Chicken gong bau, och som jag nu eventuellt lärt mig namnet på. Tidigare har jag inte kunnat erinra mig namnet utan visste bara att det var något som lät som Chicken gang bang ungefär. Gott var det i alla fall. Trots att jag fick in en hel bit chili i munnen.

2 kommentarer:

Catherine sa...

chicken gang bang låter ju definitivt lite roligare

Anonym sa...

Vi hittade en afrikan som vi trodde var död på Hackney Road en gång. Han låg helt still mitt på trottoaren med anskiktet neråt. Jag petade på honom med en pinne. Då vaknade han och var skitglad. Vilken jävla kung, kommer jag ihåg att jag tänkte.