måndag, februari 12, 2007

Mangel - är det en sorts orm?

Jag brukar aldrig mangla.
Men idag fick jag för mig att jag skulle mangla ett par handdukar.
Den första handduken blev ju bra. Den andra likaså.
Den tredje däremot har jag svårt att avgöra om den blev bra.

"rrrrrrrrr---klonk----rrrrr"

Det där klonket, precis när handduken försvann bakom valsen, lät oroväckande.
La i "backen" och försökte få maskinen att göra ett till "klonk" fast baklänges, ("knolk"?) i hopp om att handduken skulle komma tillbaka ut.
Men det var stört omöjligt.
Så nu sitter den där. Inrullad i ett anakondamangelgrepp.

2 kommentarer:

Catherine sa...

haaa haaaa haaaaaaaa

Jedin sa...

Det där kan jag också se framför mig..HAHAHAHA. Hoppas det inte var favvo handuken. Den röda taxiett handduken alltså..förmodar jag