tisdag, januari 09, 2007

Disclosure - Much ado about nothing.

Jag hade tänkt blogga tidigare idag men man håller på att byta från upc till comhem hemma och det verkar innebära en del driftproblem.
Eller så är det jag som har driftproblem. Who knows?

Och nu till saken.
Plötsligt en morgon när jag sover min skönhetssömn börjar det ringa. På hemtelefonen och mobilen och någon lämnar ett meddelande och ber mig ringa upp så snart som möjligt.
Det visar sig att min kompis från skolan lagt ett gott ord för mig på Lidingö miljöförvaltning. Ett 1-årsvikariat som livsmedelsinspektör.

Och jag hade nästan givit upp. Så det tog lite tid att ställa om/in.

Och. Jag kände att jag var tvungen att få bestämma själv vad jag tyckte innan jag berättade. Inte för att jag nödvändigtvis kommer att få det, utan snarare för att det inte är någon tjänst som jag drömmer om direkt, och att jag trots allt nu har en heltidstjänst som bara är på 137 timmar/månad, som jag har gångavstånd till.

Jag visste ju hela tiden vad alla (ni) skulle säga, och även om jag själv rätt snart insåg att jag (för min egen skull) var tvungen att säga - jajjemän! - så var jag tvungen att få göra det till mitt eget beslut. Helt och hållet. Att jag säger ja, inte att jag säger ja bara för att alla andra tycker att jag ska det. Resultatet är alltså detsamma men nu har jag fått göra det till mitt eget beslut.

Idag kl.09:30 var jag alltså på intervju och i slutet av nästa vecka får jag besked.

Och på lördag är min valda familj välkommen på middag.

8 kommentarer:

Catherine sa...

hurra hurra hurra hurra

jag håller tummarna för att du får jobbet. För att jag tror att det blir början på fortsättningen av ditt liv.

(djupt filosofiskt sagt om jag får säga det själv).

Och så räknar jag in mig i den valda familjen och ska svälta mig fram tills lördag så att jag är riktigt hungrig.

I stort sett menlös sa...

Tack för tummhållningen.
:)
Och.
Du är självklart inräknad i den valda familjen!

Anonym sa...

JAAAA! Det är klart som FAN att du ska ta det (om du får det, och det får du säkert)!

Jedin sa...

JAAAAAAAAAAA HUUUUURRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAA.

Vilka ingår i den valda familjen...?

I stort sett menlös sa...

Jedin:
Du, Catten och Åsnan är min valda familj. :)

Anonym sa...

Bara du orkar repa så är det okej annars ajaj ;-)
Vad blir det för mat på lördag, det är ju inte så kallt så jag kan ju alltid sitta på balkongen ;-)

I stort sett menlös sa...

Hahaha!!
Ta med pälsmössan. Det ska snöa i morgon eller på fredag.

;)

Anonym sa...

Det verkar fan bli snö, räkna med en sonny Crockett på din balkong på lördag :-)