tisdag, januari 09, 2007

Brottstycken ur min dag

  • När jag väntade på bussen i(på/vid?) Lidingö centrum, satt det en kuf-dam på bänken vid hållplatsen. "-Du har glömt att knyta skosnörena!", upplyste hon RunDMC-Ankan högljutt om. "-Tack, tack.."
  • Idag tränade jag 15 miunters intervallträning på löpbandet. Nu håller jag på att somna för jag blev så sjukt trött av ansträngningen. 15 minuter! Hallå?
  • Idag snäste den mest pratglada kollegan åt en annan, rätt så försynt kollega, "-Du är inte min chef!", i gäll ton, när den vänliga försökte hjälpa till. Stressbollar kanske?
  • En annan kollega har idag frågat mig 3 gånger, hur det är med mig, eftersom jag sitter placerad bredvid den pratglada. "-Jag överlever, förmodligen", har mitt stående svar varit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet. hon tror att hon är ewa braun ibland. säger man att hitler är ju död till henne blir hon skogstokig.

I stort sett menlös sa...

Damen på bänken?! Hon är känd alltså! Hahaha!!