söndag, december 10, 2006

Klapphets

I förändringarnas tid har jag nu fått se mina nya arbetstider.
Det verkar som min v75-rad kommer bli mer vanlig än ovanlig.

Ge mig ett nytt jobb, någon! Snälla...?
Ett jobb där jag åtminstonde kan få tipsraden 8-8-9-9 eller nåt.

Från det ena till det andra.
Har redan börjat med julklappsinhandlingen. Enormt tidigt för att vara mig. Och det bästa (underligaste?) är att jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa till de olika personerna.
Förutom AB. Han är alltid så krånglig. För det första har han allt. Och det han händelsvis faktiskt inte har och plötsligt blir sugen på att ha, det springer han och köper direkt. Till råga på allt köper han alltid många och dyra presenter till mig.
Jag vet - det är inte antalet paket eller värdet av paketen som räknas - men det hjälps inte. Jag får paketångest och så blir alla klapparna ångestpaket.

Inga kommentarer: