söndag, december 10, 2006

Batteritorsk samt hjärndöd

Jag är så sjukt smart ibland.

Skulle köpa nya batterier till cykellysena. Hade lagt själva cykellysena och ett uttjänt batteri på samma ställe. (Glömde sen batteriet hemma när jag äntligen åkte in till Clas Ohlson, men det är en annan historia...) Ringde hem och bad AB läsa upp beteckningen på batteriet. Köpte sen hela 4 stycken för att ha ett par extra. Bravo.

När jag kommer hem ska jag prova så att det funkar. Batteriet verkar plötsligen oväntat litet. Jag pluttar i det och skruvar åt.

Skak-skak? = Rassel-rassel.

Kan någon nu förklara för mig hur jävla hjärndöd man är om man lägger fel typ av batteri tillsammans med sina cykellysen? Eller förresten.... Det behövs inte.

För övrigt är det ju jättebra att jag nu har 4 fräscha batterier till något batteridrivet föremål som jag inte vet vilket det är. Troligtvis behövde jag dessutom 4 stycken av dessa åtråvärda små saker (Jag har ju hittills verkligen saknat denna elektroniska pryl som troligtvis inte fungerat på det senaste året).

Inga kommentarer: