måndag, november 06, 2006

Välkommen till Tivoli

Vaknade med ett ryck klockan 05:00 av att mobilen ringde (alarmet alltså). Då var jag mitt inne i en biljakt på en lila Volvo. Det var hemskt segdraget och jag blev rätt glad över att jag vaknade ur det hela eftersom det nästan var mitt fel att det blev biljakt. Turligt nog slapp jag gå till jobbet i alla fall. Fick åka Volvo. Inte lila som tur var/är...

Här på jobbet har vi en projektor som visar hur (o-)duktigt vi jobbar. I morse exploderade lampan i den och det luktade bränd elsladd (eller nåt). Vi var flera som trodde vi blev beskjutna - hade ju till och med kunnat vara rätt troligt.

Projektorn blir givetvis i skrivande stund lagad. Precis som den rafflande statistiken, också i skrivande stund, blir sammanställd. Jag hoppas på spännande och oväntad läsning.

-Att mitt bord inte går att höja och sänka(det ska gå) så att jag slipper sitta med armbågarna vid öronen alternativt dingla med benen,
-att det ligger sladdar kors och tvärs över bordet som man inte vet vart dom går eller hur man bör använda,
-att det sitter ett virrevarr av lappar med info (som jag förväntas kunna hitta bland) över hela lokalen,
-och så vidare, och så vidare, och så vidare....
-är av underordnad betydelse.

Det gäller att kunna prioritera. Det fattar väl vem som helst.

Inga kommentarer: