torsdag, november 16, 2006

Trottoarockupanter

De flesta rör sig i flock även om det finns en del som stryker runt ensamma.
De flesta är dessutom män även om det säkert finns en och annan kvinna.
De är ofta över 1,85 vilket säkert är praktiskt om man vill slippa se småfolket (vi under 1,70) i ögonen.

Trottoarockupanterna.
Dom som aldrig väjer. Som går tre i bredd och tvingar ut en annan i gatan eller att stryka längs en vägg.
Nästa gång jag möter släktet ska jag spänna armbågarna och fortsätta rakt fram, in i en av dom. Sen ska jag utbista i ett glättigt; "-Nämen oj?!! Ursääääkta!! Jag sååååg dig inte!!!!" innan jag går vidare.

The ant got pissed and is ready to figth back. Slaget om trottoarerna kan börja.

2 kommentarer:

den timide sa...

På oss bara....

Jedin sa...

Det där har jag också undrat över.. varför är det alltid JAG som väjer? Ser man undergiven ut på något sätt..

Men det är alltså längden det hänger på.. det förklarar ju en del.

Jag följer med i ditt uppror :)