onsdag, november 15, 2006

Inte alla flaskor i backen

I natt sov jag faktiskt rätt gott trots vetskapen om att jag skulle gå upp 5.
Efter noga övervägande valde jag till råga på allt smör i Småland (eller något annat bra uttryck) att tacka ja till ett erbjudande om att börja 05:00 i morgon bitti. Det innebär att jag måste gå upp 04:00 i morgon bitti och så här i efterskott så måste min medgörlighet att börja tidigare handla om att jag var totalt hjärndöd(igen).

Till något helt annat.
Är det inkubationstid på löss?
En kollega stannade hemma från jobbet idag eftersom hon hittade löss på sina barn och även sig själv. Hon jobbade igår. Ska jag vara nervös?

Edit: Kunskapen att stryka över något man skrivit tillägnas Superkryp! Jag googlade på finessen och hamnade någonstans där ingen annan än just Superkryp så tjusigt förklarade trixet. Hihi!

1 kommentar:

superkryp sa...

Njae, inkubationstid och inkubationstid. Om nån lus flyttade över till dig så är den hos dig nu.

Men om man har löss så ska man fortsätta med lusmedel så att alla lusägg dör oxå.

Så... Om du har fått en lus kanske den inte har hunnit lägga ägg än. Köp en luskam och kamma igenom håret för att vara på den säkra sidan.

Vi har haft tur hittills.

PS Vad duktig jag var som förklarade hur man strök över ord så bra att du förstod... Hö hö. ;)