onsdag, november 15, 2006

Airhead

Ibland hör man fel. Ibland förstår man fel. Och ibland både hör man och förstår man fel.
Det gjorde jag idag.

En kollega utbrast plötsligen; "-T gillar pumpa.", om sin man. Nu hör det till saken att hon både ofta och gärna utbrister totalt ovidkommande saker. Jag lyssnade därför kanske inte med min mest knivskarpa hörsel och hörde därför fel.
Jag tyckte hon sa: "T gillar att pumpa." och tänkte då, oskuldsfull som jag är, att "det var lite märkligt och undrar om det är luftmadrasser eller badbollar som är favoriten?". Så jag sa helt enkelt att jag hade hört fel och vad jag först trodde hon sagt.
I det här läget höll kollegan på att falla av stolen i en hysterisk skrattattack och jag erkänner här och nu att det tog några extra sekunder för the airhead (=jag) att fatta att det kanske finns andra saker att pumpa än med däck och badringar.

Dessvärre drabbades jag därefter av en inre syn av något som jag helst vill slippa när det gäller kollegor (och andra också för den delen). Men kanske speciellt kollegor.

Inga kommentarer: