torsdag, oktober 12, 2006

Ulla-Bella

Eftersom jag varit hemma hela dagen har AB idag använt mig som sin personliga sekreterare. I en strid ström av telefonsamtal har han gång på gång återkommit med olika kan-du-fraser; "Kan du leta rätt på ett telefonnummer...., Kan du betala mina räkningar...., Kan du kolla vart man kan köpa..., Kan du kolla vad en fax kostar..."

Eh va?
En fax?

Då visar det sig att en kompis (anställd, om vi ska var noga) till honom vill ha en fax. För personligt bruk.
"Eh, det funkar inte att maila..?" undrade den försynta sekreteraren, men nej.."hon har mycket papper säger hon..."

Jag kan förstå ett företag som kanske behöver en fax, men en hemmafax måste ju vara lite som att idag köpa en kamera som man måste använda filmrullar till.
Eller är det bara helt retrocoolt att köpa fax, och jag är helt sjukt osynkad med inne- och utelistan?

Inga kommentarer: