torsdag, juni 01, 2006

Nybohovshissen....

Vad är det för något?
Hur kategoriserar egentligen SL den här farkosten?
Är det en hiss med mindervärdeskomplex (- vill se ut som en tunnelbana)?
Eller är det en tunnelbanedvärg förklädd till hiss?

Den är i alla fall mycket mysko. Hela alltihopa med den. Både utformningen av den och det faktum att det känns som om man åker rakt fram hela tiden men att man sen när man kommer fram, hamnar i en position så att man inser att det måste ha svängt nånstans på vägen.

4 kommentarer:

Catherine sa...

jag undrar om jag någonsin i hela livet har åkt med den där hissen....

I stort sett menlös sa...

Gör det. Det är en upplevelese, inklusive, för dig, en terapisejour.

superkryp sa...

catherine: Du, jag och S har åkt den (minst) en gång. 1997 eller -98 kanske. Kommer inte ihåg riktigt och absolut troligast för att jag ville.

Jag kommer ihåg att du höll i mig och dina händer var genomsvettiga och kalla. Mycket trevligt.

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»