måndag, maj 29, 2006

Ägs Telenor av Norska Säpo?

Bästa sättet att som mobiloperatör spara pengar?
Se till så att mobilabonnenten endast kan ringa SOS-samtal.
Detta underlättar också kontrollen över folk. De springer inte runt och ringer härsan och tvärsan hela tiden.
Skicka dessutom alla sms via Norge för säkerhetskontroll. (det måste vara det de gör. hur kan det annars ta sån evinnerlig tid?)

Så här sitter man, sending out an SOS, och funderar över hur långt steget är till, message in a bottle.
De-do-do-do De-da-da-da is all I want to say to Telenor.

5 kommentarer:

superkryp sa...

Tänk det där har jag märkt för länge sen. Först när de hette Euro-nånting, sen när de hette Vodafone och om jag inte en minnesgod person (som jag än så länge lever ihop med) påmint mig skulle jag nog få uppleva samma junk med Telenor.

Ringen: Ingen mottagning
Konsum Östgötagatan: Ingen mottagning
Morsans landställe: Ingen mottagning
Syrrans landställe: (Skojar du?) Ingen mottagning

Mitt tips: Byt leverantör! ;P

superkryp sa...

Europolitan, ja.

I stort sett menlös sa...

Grejen är att det aldrig varit såna här problem med Europolitan, eller Vodafone.
Ringens köpcentrum, ok, där har det aldrig varit bra mottagning, men i övrigt har det funkat bra.

Jedin sa...

Jag hatar Telenor.. Har just fått ett hotbrev från dom där dom med stöd av paragraf blabla har rätt att lösa in mina Glocalnet aktier.. annars blir det tingsrätt.

superkryp sa...

Jag förstod nästan att det har funkat bra för dig tidigare eftersom du inte har bytt.

Att jag gång på gång byter till ovan nämnda bolag - och varje gång glömt hur dåligt det har funkat - är däremot klart oroväckande.