torsdag, mars 23, 2006

Att göra skäl för namnet

Läste någons blogg och kom att tänka på va många saker man gjort i sin dag som verkligen understryker hur totalt menlös man är.

När jag var 12-13 kanske;
Ute på landet. Dom tuffa killarna hade motorbåtar. Dom tuffa tjejerna fick åka med. Dom mindre tuffa tjejerna traskade först hem och hämtade flytvästar och satte sig sen på en klippa och väntade på att få åka med. Yeah yeah.
Till mitt försvar kan jag säga att jag protesterade vilt. Till mina vänners försvar kan jag såhär i efterhand konstatera att de måste ha varit värsta helylleungarna som annammade sina föräldrars förmaningar så till den grad.

Skolavslutning 1985;
Hade någon föreslagit "Skaru me på Huset?"(var det poppis då?) hade man väl skrattat rått. Nä, själva var vi coolare än så. Vi klädde upp oss och sminkade oss och gled iväg till Ritz. I dörren frågade vakten efter leg. Vi vände och tog tunnelbanan tillbaka till Åsen. Yeah yeah.

Nån gång 90-91;
Var på väg hem till Brommaplan. Hade min freestyle på. Passerade station Alvik. Åkte in i Alviksdepån. Hade inte hört det sedvanliga "Avstigning för samtliga". Åkte med tillbaka ut till station Alvik. Strosade nonchalant ut ur tunnelbanan när dörrarna öppnades och gick över perongen för att fortsätta resan mot Brommaplan. Yeah yeah.

5 kommentarer:

Catherine sa...

hahahahahahHAHA. men jag fattade inte det där med flytvästarna... Var du en flytvästtjej eller en tuff tjej?

I stort sett menlös sa...

Jag var en tuff tjej som föll för grupptrycket. Helyllekompisarnas grupptryck.

Catherine sa...

sådär yeah yeah var jag när jag tappade freestylen ner på spåret i Liljeholmen, när jag virade ihop lurarna och låtsades som det regnade.

den timide sa...

underbart och jag som börja min karriär med dig med att tro att du var religös....sååå fel jag hade

I stort sett menlös sa...

Fantastiskt! Hur kom du egentligen fram till det?
Trots den fina t-shirten "SEGER! Jesus lever!" har jag aldrig varit speciellt gudsfruktig vad jag kan påminna mig.

Gud vare med er kära barn.