tisdag, februari 28, 2006

Tunnelbana

Det är något med mig och tunnelbanor.
Jag har ingen aning om vad grejen är riktigt men jag har återkommande drömmar om tunnelbanor. Och då oftast obehagliga såna. Typ, jag är i en trång tunnel och hör hur tunnelbanan kommer bakom mig och jag har ingenstans att ta vägen.

I natt var det dags igen. Den här gången hade jag förirrat mig ut på nån typ av parkering (trodde jag) när jag plötsligt hör ett signalhorn och sen swishar tunnelbanan förbi precis intill mig. Med ca 10 cm marginal alltså.
Efter en stunds letande hittar jag i alla fall själva plattformen och får sen hoppa från en snövall och in i tunnelbanan. Det är tydligen bra snöröjning även i mina drömmar.... Inne i tåget sitter sätena längs med väggarna som i tunnelbanan i London, men jag betvivlar att jag faktiskt är i London. Snarare Svedmyra eller nåt annat lika upphetsande.

Inatt drömde jag också att jag var på ett bibliotek när en gammal kompis plötsligt kommer fram till mig. Vi pratar lite och sen säger hon plötsligt att hon ska gå, och jag säger att vi kan göra sällskap eftersom jag också ska gå. Men se det ville hon inte alls. "Nej, jag går helst själv...." Undrar om jag luktade illa?

3 kommentarer:

Jedin sa...

Tunnelbanor ÄR läskiga!!

Jedin sa...

Idag träffade jag din chef förresten. Jag frågade om han skulle nappa på ditt erbjudande. Han sa att du var duktig och han funderade på att skicka dig på utbildning.

Jedin sa...

Ovanstående kommentar har ingen som helst sexuell anspelning..