tisdag, februari 14, 2006

Obstinat

Har haft två dötrista dar på jobbet. Det är trist att vara där, men det är nog ännu tristare att vara där utan det finns nåt att göra. Nu är jag i alla fall ledig i två dar. Mycket trevligare.

Idag hade jag en coaching-person bredvid mig på jobbet som skulle lyssna på mina samtal och hjälpa till att förbättra min telefon-pratar-teknik. Efteråt sa hon; Du har hållit på med det här rätt länge va? Det hörs. Du är väldigt proffsig." Men så bra. Det enda hon ville att jag skulle ändra på var att hon tyckte jag skulle säga "Välkommen till .... det är ....!"
Fyll i erat företagsnamn på första ... och erat eget namn på nästa ... så förstår ni hur troligt det är att jag kommer att känna mig bekväm och oironisk med att svara det. Jag hävdar bestämt (och kommer fortsätta med det tills jag blir blå i ansiktet) att jag fullkomligen struntar i om nån svarar "Väääälkåmmen till TELIA de e Svenne-Lotta!" de gånger jag ringer dit. Låter ju neurotiskt och frireligöst.

Från det ena till det andra.
Har fått så där äckligt ont bredvid ena (vänstra) skulderbladet och upp mot nacken. Har därför långtgångna funderingar på att beställa tid hos naprapaten i Nybohov.

3 kommentarer:

Jedin sa...

undrar om coaching-personen provat att säga "välkommen till telia det är svennelotta" 500 gånger om dagen..

Vill dom att man ska kunna prata 2 dagar på raken dessutom?

Catherine sa...

svennelotta är förövrig ett mycket tjusigt namn!

den timide sa...

har funderingar på varför de sätter en coach där för överhuvudtaget är det inte bara för att irritera och spionera?