torsdag, februari 09, 2006

Lång dags färd mot natt

Upp klockan 04:15. Det är skrämmande tidigt.
Trevligt med reguljärflyg. Man behövde inte trängas så förskräckligt.
Kanske inte lika trevligt med fulla dalmasar på väg till en "stuga"(jo men asså dom sa verkligen det) på Las Palmas... En av dom var så satans högljudd. Och det är ju helt horibelt att man kan vara astankad klockan 08:30 på morgonen!

Dagen förflöt i maklig takt och trots en i stort sett sömnlös natt höll jag länge rak kurs. Fram till efter middagen.
Runt 17:00 åkte vi in till Köpenhamn för att äta. Men först skulle vi hitta en "fantastisk ostbutik" som vi hört talas om sen planet lyfte på Arlanda. Och vi gick. Och vi gick. Och vi gick.



Och vi hittade inte.
Middag blev det i alla fall. Grillbuffé i Nyhavn.



Riktigt gott faktiskt. Och så drack jag en öl. Och det var då det hände....
Tröttheten kommer över mig som betong.
Väl på Kastrup ville jag bara hem. Och så var planet försenat.



När vi till slut fått kliva ombord var vi alla så trötta att vi bara skrattade. Åt allt.
Kom hem 00:30.
Idag gick jag upp 07:30.
Inatt kommer jag nog sova rätt gott.

Inga kommentarer: