lördag, december 17, 2005

Vimmelkantig

Varför är det alltid så att när jag ska gå upp tidigt (idag 05:30) så kan jag inte somna på kvällen?

Kanske är det därför jag just nu har en mörk dag. Livet känns som ett hjul och jag bara snurrar med. Dessvärre verkar det inte vara ett hjul som är på väg nånstans utan snarast ett kugghjul som sitter fast i nån typ av trist konstruktion. Ibland vet jag inte ens vilka val jag gör i livet som faktiskt är mina och vilka som jag bara inbillar mig är mina. Jag känner mig lite åksjuk och skulle bara vilja kliva av en liten stund. Så att jag kan återfå balansen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver ett nytt jobb, men det vet du nog redan.

Catherine sa...

jag tror också att du behöver träffa en gammal vän, dricka något med alkhol och tala allvar :)

Anonym sa...

Vet inte om det funkar att byta jobb.. tror man skulle behöva vara ledig jättelänge och resa till varma platser istället. Eller så gör man helt tvärtemot vad man tänkt själv och blir mammaledig.. :) mooooaaaa